Šetríte si kĺby

Ak  vaše kolená alebo kĺby trpia pri behu, chôdzi alebo skákaní na tvrdých povrchoch, inline korčuľovanie je šport pre vás. Výhodou korčuľovania je jeho kĺzavý diagonálny pohyb, ktorý šetrí kostru a kĺby viac ako napríklad priamočiary beh.

Budujete si svalstvo

Korčuľovanie niekoľkokrát týždenne pomáha rýchlo vybudovať vaše svaly. Posilňujete najmä sedací sval, štvorhlavý sval stehna, priťahovače stehna, chrbtové svaly, svaly predkolenia a priamy brušný sval. Na udržanírovnováhy sa zapájajú aj rôzne menšie svaly.

Zlepšujete si rovnováhu

Inline korčuľovanie si vyžaduje rovnováhu – musíš sa udržať v pohybe “na jednej nohe”. To si vyžaduje značnú mieru koordinácie, čo vám pomôže zlepšiť rovnováhu a zvýšiť obratnosť. Prínosom tohoto športu je, že všetky svaly zapájate po celý čas, aby ste zabránili pádu.

Pálite kalórie

Inline korčuľovanie je skvelé na spaľovanie kalórií, teda aj na udržanie štíhlosti. Pri korčuľovaní sa človek pohybuje väčšinou v zóne tepu na chudnutie a ani si to pritom neuvedomuje. V závislosti od vašej hmotnosti môžete spáliť medzi 548 a 818 kalórií za hodinu.

Zapájate ruky aj nohy

Možno máte pocit, že korčuľovaním precvičujete iba nohy. No pravda je taká, že pracujú vaše ruky a celý stred tela(core), neustále ich používate na vyváženie seba a udržanie rovnováhy.

Posilňujete srdce

Inline korčuľovanie je vynikajúce anaeróbne cvičenie. Vďaka prirodzenému, plynulému pohybu zo strany na stranu, ktorý pôsobí na vaše vnútorné, vonkajšie stehná a na svaly zadku – často ignorované alebo nedostatočne využité počas iných foriem cvičenia. Len 20 až 30 minút denného korčuľovania vám pomôže posilniť vaše telo, znížiť krvný tlak a znížiť riziko srdcových ochorení.

Relaxujete

Inline korčuľovanie môže skutočne poskytnúť priestor na relaxáciu. Vydajte sa do prírody s vhodným povrchom a okamžite si prečistíte hlavu. Plynulé pohyby inline korčuľovania sú ideálny spôsob, ako uvoľniť myseľ a vychutnať si krásy okolia.

Zlepšujete si vytrvalosť

Inline korčuľovanie zlepšuje nielen svalovú silu a tonus, ale tiež pomáha zlepšovať svalovú vytrvalosť. To znamená, že môžete skákať dlhšie bez toho, aby ste sa unavili. Pravidelné korčuľovanie vedie vaše svalové a kardiovaskulárne systémy k efektívnejšiemu využívaniu energetických zásob. To znamená väčšiu svalovú vytrvalosť, ktorú potom môžete aplikovať na iné športy a cvičenia.

Zlepšujete si koordináciu

Ako ste už pravdepodobne zistili, inline korčuľovanie si vyžaduje značnú mieru koordinácie. Je to zložitý súbor pohybov a vyvážovania, ktoré si vyžadujú koordináciu, inak sa môžete rýchlo ocitnúť na zemi. Počas korčuľovania si budujete lepšiu pohybovú koordináciu.

Je to zábava!

Už ste sa niekedy pozreli na niekoho, kto bol na inline-och a pôsobil na vás mrzuto alebo nešťastne? Asi nie, pretože je to zábava! Pocit radosti z pohybu, uvoľňuje z tela potrebné endorfíny a odbremeňuje hlavu od bežných starostí. Skvelým bonusom je pekne vyformovaná postava.

 

Pokiaľ si chcete vyskúšať si inline korčuľovanie, nezabudnite si dať prilbu a chrániče, aby ste predišli zraneniu.

Nie je to nič nové. Deti sa dnes hýbu málo, ak vôbec. Rodičia nemajú čas, častokrát trávia deň tým, že sedia v škole, sedia v ŠKD a sedia aj potom doma. Narastá počet obéznych detí, detí s cukrovkou a detí závislých od počítača či mobilu. Zlé držanie tela, ploché nohy sú u detí desivo bežnými problémami. Čo robiť, aby ste dieťa rozhýbali?

čítať viac

Moja dcéra Hanka nikdy nebola športový talent. Chodiť začala pomerne neskoro, nebola taká vrtká ako jej rovesníci. Po preliezkach a po stromoch začala loziť najmä preto, že je snaživá a energická. Teraz má 8 rokov, v nijakom športe nevyniká, no rada sa korčuľuje a navštevuje kurzy aikida. To, aký šport by bol pre ňu najvhodnejší, som veru nevedela. Keď som objavila športové a osobnostné testovanie detí, neváhala som.

čítať viac

Chlapci sa smejú

Čas jarných prázdnin každý vníma inak. Niektorí rodičia sa vydajú s deťmi na lyžovačku či výlet, no pre väčšinu z nás, rodičov, je problém čo s deťmi. Najmä ak nemáme možnosť vziať si dovolenku alebo jednoducho neholdujeme zimným radovánkam. Alebo nám jednoducho vybuchol plánovaný program.

čítať viac

V BENITIMe máme už dlhoročné skúsenosti s tým, ako pracovať s deťmi a ako s nimi trénovať, dosahovať určitý výsledok. Nemusí ísť hneď o športový výsledok – športový úspech. Za úspech totiž treba považovať aj to, keď si dieťa vypestuje návyk na určitú aktivitu, ktorej sa dlhodobo venuje. Zároveň mu prináša radosť.

čítať viac

Má vaše dieťa často problémy s prechladnutím? Je náchylnejšie na choroby ako ostatné deti? Po nástupe do školy zostáva doma, pretože je často choré? Zo školy si prinesie kašeľ, nádchu, či bolesť hrdla a vás trápia opakujúce sa choroby vášho dieťaťa a neviete si s nimi rady. Podobné skúsenosti má dnes veľa rodičov. Čo však robiť? Dá sa proti tomu účinne “bojovať”?

čítať viac

BENITIM o.z. | © 2012 - 2019 BENITIM.sk - realizácia CompSoft s.r.o.