fbpx

Stále máme voľné miesta v kurzoch, informujte sa na našich kontaktoch!

Nenechajme deti bez pohybu!

Rodičia, nenechajte deti bez pohybu!

Nepodceňujte dôležitosť ich fyzických aktivít. Už prvé vlny pandémie ukázali zhoršenie psychického stavu detí. Pohyb preto môže v tejto situácii veľmi pomôcť.

Mimoškolské aktivity boli nástupom tretej vlny prenesené do dištančnej formy výučby. Ak túto online formu rodič dieťaťu zamietne a nechá ho bez organizovaného pohybu, nebude to šťastné riešenie. Naopak! Môže to vážnym spôsobom narušiť jeho duševné zdravie.

Opäť sa dieťa dostáva do stavu, kedy mu je odobraté to, na čo sa teší možno najviac z celého dňa…pohyb v telocvični s kamošmi. Prežíva smútok, že nemôže ísť tam, kde to má rád a je frustrovaný. Súčasne jeho telo stráca to, na čo bolo pravidelnými tréningami zvyknuté a dáva mozgu signál, že je nespokojný. Dieťa prechádza veľkou psychickou záťažou.

 

POHYB je jednou zo základných potrieb dieťaťa. Keď ho nemá dostatok, spôsobuje mu vnútorný stres, ktorý sa prejaví hnevom, výbušnosťou, letargiou, poruchami spánku, nechutenstvom, alebo naopak prejedaním sa. Deti nedostatok čohokoľvek veľmi často zajedajú. A tento stav – naviac umocnený zmiešanými pocitmi z toho, čo sa okolo pandémie deje, môže vyvolať stavy úzkosti a depresie. Výskumy totiž po prvých dvoch korona vlnách poukazujú na zhoršenie psychického zdravia u detí – malých aj tých väčších.

DIEŤA POTREBUJE DENNE neorganizovaný pohyb. Sú to rôzne aktivity vonku s kamarátmi, prechádzky s rodinou, turistika, bicykel, inline korčuľovanie. Deti, ktoré boli zvyknuté na PRAVIDELNÉ tréningy, potrebujú pokračovať minimálne v online výučbe. Ak dospelý stratí pohyb na mesiac, nie je to to isté, ako u dieťaťa vo vývine. Navyše ak rýchlo rastie a súčasne prestane cvičiť, dochádza k svalovým zmenám, čo má za následok deformitu celého pohybového aparátu. Na zvrátenie tohto stavu bude musieť vynaložiť oveľa viac námahy. Prerušením tréningov stráca pohybové vzory, tým sa stáva menej pohyblivý, sám sebe si pripadá ťarbavý, je zo seba nervózny. Ak dieťa necvičí, stráca schopnosť priestorovej orientácie, čo priamo vplýva na učenie. Problém má pri písaní, s geometriou aj s predstavivosťou v mnohých ďalších predmetoch. Prerušením tréningov naviac stráca aj pohybovú pamäť, čoho následkom je demotivácia a nechuť opäť začať. Nakopnúť sa opäť k športovaniu, býva potom veľký problém. Boli sme toho svedkami už v prvej vlne.

RODIČIA, nepodceňujte túto situáciu! Deti sa samé nechceli dostať do stavu, kedy opäť budú viac sedieť, ako sa hýbať.

PRETO NEDOPUSŤME TO, čo sa dialo v čase pandémie.

Deti pohyb naozaj potrebujú!