fbpx

Poznajú to zrejme všetci rodičia. Dieťa nastúpi do škôlky alebo školy a začína sa nekončiaci kolobeh chorôb, ktoré si deti medzi sebou odovzdávajú. Raz je to len kašeľ, slabé prechladnutie, nádcha a inokedy zas chrípka, angína a tak ďalej. Slabá imunita detí (ale aj nás dospelých) býva často problém, ktorý podceňujeme.

Ako bojovať proti slabej imunite?

Najlepším a najjednoduchším bojovníkom zároveň je pohyb a šport. Pohyb vonku na čerstvom vzduchu nás nič nestojí, akúrat iba trošku z nášho času. Je všeobecne známe, že fyzická aktivita má niekoľko priaznivých účinkov na organizmus. Lekári sa zhodujú v tvrdeniach, že jednoznačne upevňuje imunitný systém.

Aké iné pozitíva ešte šport prináša? Počas športovania sa napríklad zvyšuje množstvo škodlivín, ktoré sa prostredníctvom potu vyplavujú z tela. Taktiež sa pohybom stimuluje činnosť bielych krviniek-leukocytov, ktoré sú takto pripravené bojovať proti baktériám a vírusom.

Pohybom k úsmevu

Šport je tiež vynikajúcim bojovníkom proti nadváhe, pri fyzickej námahe sa po určitom čase začína uvoľňovať z tela neskutočné množstvo endorfínov. A keďže vieme, že endorfíny sú vlastne hormóny šťastia, prečo sa neurobiť šťastným každý deň? Pravidelným športovaním tak bojujete proti stresu, veď aj naše deti zažívajú stres. Myslite na to, že nie iba dospelí majú stresové situácie v práci. Škola môže niekedy priniesť niekoľko stresujúcich situácii v živote vášho dieťaťa. Preto je vhodné mu vymyslieť voľnočasovú aktivitu po škole, kde sa môže nejakým spôsobom aktívne hýbať. Ak nie je zrovna športový typ, môže skúsiť napríklad tanec.

Najmä počas chladnejších mesiacov a v zime by sme mali myslieť na to, že sa treba hýbať viac. Vtedy sú práve deti oveľa náchylnejšíe na rôzne ochorenia. Je to síce o čosi ťažšie, pretože za športom treba ísť do telocvične a do krytých miestností, ale dnes je veľmi veľa možností a športovať sa dá už takmer všade. Prípadne treba vyskúšať aj niektoré zimné športy vonku.

Pohyb je hlavne zábava

Čo však s deťmi? Ako ich motivovať k športu a k pohybu ako takému? Treba im umožniť široký výber športov a pohybových aktivít. Aby si dieťa dokázalo vybrať z toho, čo sa mu pozdáva najviac a zároveň čo ho bude baviť aj v budúcnosti. Ak dieťa vidí, že popri športovaní sa aj zabáva a má z toho radosť, určite zotrvá pri tejto činnosti aj naďalej. Či už pôjde o individuálne športy alebo kolektívne hry, určite si dokáže nájsť tú správnu cestu k zdraviu.

Najskôr šport a potom kvalitný spánok

Ak dieťa športuje, malo by samozrejme príjimať vyváženú stravu, dodržiavať pitný režim a dostatočný prísun vitamínov. Veľmi dôležitý je aj kvalitný spánok. A na záver ešte upozorňujeme na jedno pravidlo: Všetkého veľa škodí! Preto dávajte pozor, aby sa dieťa nepretrénovalo. V prípade únavy totiž hrozí, že skôr podľahne vírusom a baktériam v jeho okolí.

BENITIM o.z. | © 2012 - 2020 BENITIM.sk - realizácia CompSoft s.r.o.